Το ζήτημα του Κάρμα έχει απασχολήσει πάρα πολλούς διανοητές και είναι στην βάση πολλών και σημαντικών θεωριών.
Φαίνεται ότι η ανθρώπινη συνείδηση αρχίζει να εξετάζει πάλι το φαινόμενο της ζωής μέσα από τους τρόπους των αρχαίων πολιτισμών.
Μία από τις πολύ σπουδαίες μορφές που ασχολήθηκαν με το Κάρμα είναι και η Μπλαβάτσκυ, η οποία έδωσε μεγάλη ώθηση στην σχετική αναζήτηση.
Και έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον οι απόψεις της επάνω στους καρμικούς Κύκλους, που ορίζουν όχι μόνον την δική μας την ζωή, αλλά και του πλανήτη.
Για να καταστήσουμε πιο προφανή και κατανοητή τη λειτουργία του Κάρμα, κατά τις περιοδικές ανανεώσεις του Σύμπαντος…. πρέπει να εξεταστεί η εσωτερική συμπεριφορά των Καρμικών Κύκλων πάνω στην Παγκόσμια Ηθική.
Το ερώτημα είναι: αυτές οι μυστήριες διαιρέσεις του χρόνου, που ονομάζονται Γιούγκας και Κάλπας από τους Ινδουιστές και ονομάζονται με τόσο παραστατικό τρόπο «κύκλος» ή «κρίκος» από τους Έλληνες, έχουν κάποια επίδραση ή κάποια άμεση σχέση με την ανθρώπινη ζωή;
Ακόμα και η εξωτερική φιλοσοφία εξηγεί ότι αυτοί οι αέναοι χρονικοί κύκλοι επιστρέφουν πάντα στον εαυτό τους, περιοδικά και με νοήμονα τρόπο στον Χώρο και την Αιωνιότητα. Υπάρχουν «Κύκλοι Ύλης» και «Κύκλοι Πνευματικής Εξέλιξης». Φυλετικοί, εθνικοί και ατομικοί κύκλοι. Δεν θα μας επιτρέψει, λοιπόν, η εσωτερική θεώρηση να αποκτήσουμε ακόμα βαθύτερη γνώση των διεργασιών τους;
Υπάρχει προορισμός στη γεωλογική ζωή της σφαίρας μας όπως και στην ιστορία των φυλών και των εθνών, παρελθούσα και μελλοντική. Συνδέεται στενά με αυτό που αποκαλούμε Κάρμα και οι Δυτικοί Πανθεϊστές αποκαλούν «Νέμεση» και «Κύκλους».
Ο νόμος της εξέλιξης μας οδηγεί τώρα στο ανοδικό τόξο του κύκλου μας,όπου τα αποτελέσματα θα συγχωνευθούν για άλλη μια φορά,και θα ξαναγίνουν τα αίτια (που τώρα είναι ουδετεροποιημένα), και ό,τι επηρεάζεται από τον νόμο θα ξανακερδίσει την αρχική του αρμονία. Αυτός θα είναι ο δικός μας συγκεκριμένος «Κύκλος», μια στιγμή στη διάρκεια του μεγάλου κύκλου ή του Μαχαγιούγκα.
Καθώς ο πλανήτης μας κάνει μια πλήρη περιστροφή γύρω από τον ήλιο μια φορά το χρόνο και συγχρόνως περί τον άξονά του κάθε είκοσι-τέσσερεις ώρες, διαγράφοντας έτσι, μικρότερους κύκλους μέσα σε έναν μεγαλύτερο, με τον ίδιο τρόπο ολοκληρώνεται και ξαναρχίζει και η λειτουργία μικρότερων κυκλικών περιόδων μέσα στο μεγάλο Σάρος.
Η περιστροφή του φυσικού κόσμου, σύμφωνα με την αρχαία διδασκαλία, παρακολουθείται από μια παρόμοια περιστροφή που συμβαίνει στον κόσμο της διάνοιας – όπου η παγκόσμια πνευματική εξέλιξη προχωρεί σε κύκλους όπως και η φυσική εξέλιξη.
Έτσι, βλέπουμε στην ιστορία μια κανονική εναλλαγή άμπωτης και πλημμυρίδας στη ροή της ανθρώπινης προόδου. Τα μεγάλα βασίλεια και οι παγκόσμιες αυτοκρατορίες, αφού φτάσουν στο απόγειο της μεγαλοσύνης τους εκπίπτουν και πάλι, σύμφωνα με τον νόμο που έφερε την άνοδό τους, έως ότου, έχοντας φτάσει στο χαμηλότερο σημείο, η ανθρωπότητα υψώνει το ανάστημά της και ανέρχεται ξανά, ενώ το ύψος του επιτεύγματός της φθάνει, σύμφωνα με αυτό τον νόμο της ανοδικής κυκλικής προόδου, κάπως υψηλότερα από το σημείο από όπου είχε προηγουμένως κατέλθει.
Αυτοί οι κύκλοι όμως – τροχοί μέσα σε τροχούς που τόσο περιεκτικά και ευφυώς συμβολίστηκαν από τους διάφορους Μάνους και Ρίσις στην Ινδία και από τους Καβείρους στη Δύση – δεν επηρεάζουν όλη την ανθρωπότητα την ίδια στιγμή.
Ως εκ τούτου, όπως βλέπουμε, προκύπτει δυσκολία κατανόησης και διάκρισης ανάμεσά τους, ως προς τις φυσικές και πνευματικές τους συνέπειες, γιατί δεν έχουμε γνωρίσει καλά τις σχέσεις τους και τη δράση τους απέναντι στις αντίστοιχες σχέσεις των εθνών και φυλών, ως προς το πεπρωμένο και την εξέλιξή τους.
Δεν μπορεί κανείς να καταλάβει αυτό το σύστημα, εάν η πνευματική δράση αυτών των περιόδων – των προδιαγεγραμμένων, ας πούμε, από τον Καρμικό νόμο – χωριστεί από την φυσική τους πορεία.
Ο Μέγας Κύκλος περιλαμβάνει την πρόοδο της ανθρωπότητας από τότε που εμφανίστηκε ο πρωτόγονος άνθρωπος αιθερικής μορφής. Προχωρεί μέσα από τους εσώτερους κύκλους της προοδευτικής εξέλιξης του ανθρώπου, από το αιθέριο μέχρι το ημι-αιθέριο και το καθαρά φυσικό: μέχρι τη λύτρωση του ανθρώπου από το σαρκικό ένδυμά του και την ύλη, οπότε συνεχίζει την καθοδική πορεία του που τη διαδέχεται και πάλι η ανοδική, για να φτάσει στο απόγειο ενός Γύρου, όταν το μανβανταρικό «φίδι δαγκώσει την ουρά του» και περάσουν επτά μικρότεροι κύκλοι.
Αυτοί είναι οι μεγάλοι Φυλετικοί Κύκλοι που επιδρούν εξίσου σε όλα τα έθνη και φύλα που περιλαμβάνονται σε αυτή τη συγκεκριμένη Φυλή. Υπάρχουν, όμως, μικρότεροι εθνικοί και φυλετικοί κύκλοι μέσα σε αυτούς, ανεξάρτητοι ο ένας από τον άλλο. Στον Ανατολικό εσωτερισμό ονομάζονται Καρμικοί κύκλοι……. Πράγματι –
«Σοφοί όσοι λατρεύουν τη Νέμεση» όπως λέει ο χορός στον Προμηθέα. Κι άλλο τόσο απερίσκεπτοι, όσοι πιστεύουν ότι η θεά μπορεί να εξευμενίζεται με οιεσδήποτε θυσίες και προσευχές ή ότι μπορεί να χαράξει άλλη πορεία από αυτήν που έχει πάρει.Οι τρίμορφες Μοίρες και οι Ερινύες που ποτέ δεν λησμονούν είναι τα σύμβολά της μόνο πάνω στη γη, κι εμείς τα έχουμε δημιουργήσει.
Δεν υπάρχει επιστροφή από τα μονοπάτια όπου περιφέρεται κυκλικά. Αυτά τα μονοπάτια, όμως, εμείς τα φιάξαμε, γιατί εμείς τα ετοιμάζουμε συλλογικά ή ατομικά. Το Κάρμα – Νέμεση είναι συνώνυμο της ΠΡΟΝΟΙΑΣ χωρίς σχεδιασμό,καλοσύνη και κάθε άλλο πεπερασμένο χαρακτηριστικό και προσδιορισμό, που της αποδόθηκε χωρίς φιλοσοφική σκέψη.
Πόσων ειδών σχέσεις δημιουργούμε μέσα στον αέναο κύκλο των ζωών; Όλες οι σχέσεις μ ...
Είναι σχεδόν γνωστό ότι στην παρούσα φάση του Κάρμα το ορίζει η Σελήνη με τους Δεσμ ...
Οι πλανήτες εννοείται ότι έχουν σύνδεση με το κάρμα, αυτοί άλλωστε το παράγουν. Υπό ...
Το κάρμα έχει νόημα να εξετάζεται σε σχέση φυσικά με την θεωρία των προηγούμενων ζ ...
Όσοι ασχολούνται με το κάρμα και την καρμική αστρολογία, Ασφαλώς γνωρίζουν την περ ...
Στην ανατολική παράδοση έχει εξελιχθεί ένα είδος γιόγκα, που ονομάζεται Κάρμα Γιό ...
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα