Ο Γιάννης Νταλιάνης είναι ένας εξαιρετικός σκηνοθέτης – ηθοποιός, που μπορεί να τον παραδεχόμαστε ως ερμηνεία στο ρόλο του στις “Άγριες Μέλισσες”, αλλά δεν τον συμπαθούμε μια και κάνει τον δικηγόρο του Δούκα.
Ο αστρολογικός του χάρτης από την Πηνελόπη Παπουτσή
Ο Γιάννης είναι ένας ξεχωριστός Υδροχόος, ασυμβίβαστος, ειλικρινής, και πάνω από όλα είναι ένας άνθρωπος με όραμα. Η όψη συνόδου που σχηματίζει ο Ήλιος με τον Ερμή του πάνω στο Μεσουράνημα του έδωσε την δυνατότητα να το υλοποιήσει, δίνοντας του παράλληλα την κοινωνική και επαγγελματική καταξίωση.
Η Σελήνη του στους Ιχθύες του έχει δώσει ιδιαίτερες ευαισθησίες, ενώ παράλληλα του έδωσε την ικανότητα να μπορεί να αφουγκράζεται τις ανάγκες του κοινού του. Η όψη αντίθεσης που σχηματίζει η Σελήνη με τον Πλούτωνα, τον βοηθάει να γοητεύει το κοινό του, δίνοντας του παράλληλα την δυνατότητα να μεταμορφώνεται και να αναγεννιέται μέσα από την Τέχνη.
Ο Ωροσκόπος του στον Ταύρο, τον κάνει σταθερό, πρακτικό και ιδιαίτερα προστατευτικό με τους ανθρώπους που αγαπά, παρέχοντας τους ασφάλεια.
Η όψη τριγώνου που σχηματίζει η Σελήνη με τον Ποσειδώνα , μας δείχνει ότι ο Γιάννης, παρόλο που θα μπορούσε να είναι ένας εξαιρετικός επιστήμονας, ήταν προορισμένος να ασχοληθεί με το Θέατρο.
Η όψη αντίθεσης που σχηματίζει η όψη συνόδου Ήλιου – Ερμή με τον Ουρανό, εκτός από ανατρεπτικές ιδέες, τον ωθούν να μην μένει στάσιμος και να επιδιώκει με κάποιο τρόπο, έστω και χωρίς να το αντιλαμβάνεται, τις αλλαγές στη ζωή του.
Η όψη τετραγώνου που σχηματίζει η όψη σύνοδος Ήλιου – Ερμή με τον Ποσειδώνα, υπάρχουν στιγμές που λειτουργεί ως τροχοπέδη στην καθημερινή του ζωή, αφού έχει την τάση να εστιάζει την προσοχή του μόνο στην καλή πλευρά των ανθρώπων γύρω του.
Η όψη τριγώνου που σχηματίζει η Αφροδίτη με τον Πλούτωνα, εκτός από έναν ιδιαίτερα γοητευτικό άνθρωπο, του δίνει την ικανότητα να μεταμορφώνεται, ενώ παράλληλα μας δείχνει πως η λέξη κλειδί στην ζωή του, είναι, το πάθος, αφού με ότι και αν καταπιαστεί το κάνει με ένταση και πάθος.
Αυτό που κάνει τον Γιάννη να ξεχωρίζει, είναι η σοβαρότητα και η υπευθυνότητα με την οποία αντιμετωπίζει, όχι μόνο την δουλειά του αλλά και τις προσωπικές και φιλικές του σχέσεις, η όψη συνόδου που σχηματίζει ο Άρης με τον Κρόνο, δεν του αφήνουν άλλωστε περιθώρια να συμπεριφερθεί διαφορετικά, ενώ η όψη εξάγωνου που σχηματίζουν με την Σελήνη, εκτός από ειλικρινή, τον βοήθησαν να είναι υπομονετικός, οργανωτικός και να αντιμετωπίζει την ζωή με συγκρατημένη αισιοδοξία.
Ενώ η όψη τριγώνου που σχηματίζει ο Δίας με τον Ουρανό μας τονίζουν ακόμα περισσότερο το πρωτοποριακό του πνεύμα και την ικανότητα του να μεταλαμπαδεύει με ιδιαίτερη ευκολία τις γνώσεις του, ως ένας χαρισματικός δάσκαλος.
Ο Γιάννης, ως ανήσυχο πνεύμα, και ιδιαίτερα δημιουργικός άνθρωπος, είναι σίγουρο ότι θα μας εκπλήξει ευχάριστα. Εμείς του ευχόμαστε κάθε επιτυχία!!!
Ο Γιάννης Νταλιάνης είναι ένας ηθοποιός φαινόμενο, και το λέω αυτό γιατί η περίπτωση του είναι σπάνια. Μπορεί ο πολύς κόσμος να τον έμαθε από την τηλεόραση, και ιδιαίτερα τώρα με την συμμετοχή του στις “Άγριες μέλισσες”, αλλά έχει κάνει χιλιόμετρα στο θεατρικό σανίδι. Έχει ευτυχήσει να τον σκηνοθετήσουν χαρισματικοί άνθρωποι, αλλά το εντυπωσιακό είναι ότι έχει παίξει ΟΛΟΥΣ τους μεγάλους συγγραφείς. Κι’ όταν λέω όλους, το εννοώ.
Συνέντευξη στον Νίκο Μουρατίδη
Γιάννη μου που σε πετυχαίνω;
Δουλεύω πάνω στην αριστουργηματική νουβέλα του Ντοστογιέφσκι «Η Ήμερη». Είναι μια συνεργασία με το Ίδρυμα Νιάρχος. Η σκηνοθεσία είναι της Ιώς Βουλγαράκη. Θα μεταδίδεται στην ιστοσελίδα του ιδρύματος από τις 30 Δεκεμβρίου το 1ο μέρος και από 6 Ιανουαρίου και το 2ο.
Είχαμε μιλήσει όταν ετοίμαζες την παράσταση με το έργο του Μαριβώ, “Η κληρονομιά”, τι έγινε τελικά – σας πρόλαβε η καραντίνα;
Ευτυχώς η «ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ» πρόλαβε να ολοκληρωθεί, με την έννοια ότι προλάβαμε και δώσαμε δυο εξαιρετικά πετυχημένες παραστάσεις. Το έργο και η δουλειά μας είχε βαθιά απήχηση στον κόσμο και το γέλιο παρά τις μάσκες, ήταν ηχηρό!
Αν όλα πάνε καλά και απελευθερωθούμε (γέλια) θα παιχτεί κανονικά φαντάζομαι…
Ναι βέβαια. Διατηρούμε ζωντανή την παράσταση και θα επανέλθουμε. Αν η καραντίνα παραταθεί οργανώνουμε ήδη ένα live streaming μετά τις γιορτές, με ιδιαίτερες προδιαγραφές και κινηματογραφική κάλυψη για την καλύτερη ανάδειξη των αρετών της παράστασης.
Στην παράσταση πρωταγωνιστεί η σύζυγος σου, η Μαριλίτα Λαμπροπούλου. Πως είναι να σκηνοθετείς την γυναίκα σου; Είναι εύκολο να της κάνεις παρατηρήσεις αν χρειαστεί;
Φυσικά, και μάλιστα τις επιζητά η ίδια προκειμένου να δουλέψει σε βάθος. Ειδικά στον πολύ δύσκολο ρόλο της Κόμισσας στην «ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ» χρειάστηκε να δοκιμάσουμε πολλά πράγματα μέχρι να καταλήξουμε. Το κοινό ήρθε να επιβεβαιώσει την προσπάθειά μας: Η σχέση Κόμισσας- Μαρκήσιου (Νίκος Νίκας) ήταν πολύ κωμική αλλά και συγκινητική συγχρόνως.
Γνωριστήκατε πριν κάποια χρόνια όταν κάνατε εκείνη την υπέροχη σειρά στο MEGA τα “Ίχνη”, ήταν ένας κεραυνοβόλος έρωτας, ή προέκυψε στην πορεία;
Από τις πρώτες μας κιόλας αναγνώσεις του 1ου επεισοδίου υπήρξε μια έλξη. Νιώθαμε ο ένας για τον άλλο κάτι οικείο και συναρπαστικό μαζί.
Στην ίδια σειρά έπαιζαν επίσης ο Νίκος Κουρής και ο Δημήτρης Αλεξανδρής. Τι θυμάσαι από τότε;
Περάσαμε πολλά γιατί οι απαιτήσεις ήταν τεράστιες. Το «Πηγάδι» για παράδειγμα ήταν ένα επεισόδιο που λόγω καιρικών συνθηκών και πολλών τεχνικών δυσκολιών χρειάστηκε τελικά για να ολοκληρωθεί 14 μήνες! (Σπαστά εννοείται). Ο δολοφόνος έριχνε την Μαριλίτα σε ένα πηγάδι. Η ομάδα το ανακάλυπτε και κάτω από καταρρακτώδη βροχή και υπό τις απειλές των όπλων μας ο Νίκος (Κουρής) βουτούσε στο πηγάδι για να την σώσει. (Μοναδικά τα πλάνα για την ελληνική τηλεόραση. Σκηνοθεσία Β. Τσελεμέγκος Φωτογραφία Γιάννης Δασκαλοθανάσης.)
Ξεκίνησες τις σπουδές σου από το Φυσικό του Πανεπιστημίου Αθηνών. Πως βρέθηκες στην υποκριτική; Υπήρξε κάτι που σε έσπρωξε προς τα εκεί;
Πέρασα συγχρόνως στο Φυσικό Αθηνών και στην Δραματική Σχολή. Από το γυμνάσιο είχα ήδη διαβάσει τα περισσότερα έργα του Σαίξπηρ αποστηθίζοντας μονολόγους. Ο «Ιούλιος Καίσαρας» και «Η Ευκλείδειος Γεωμετρία» ήταν δίπλα-δίπλα στην βιβλιοθήκη μου, από κοντά κι ο Κάφκα, ο Πόε, ο Τσέχοφ και η Ανόργανη Χημεία. Θα μπορούσα να πω ότι Ποίηση και Ανώτερα Μαθηματικά συναντώνται σε σφαίρες ολοκληρωματικές…
Είσαι από τις λίγες – ελάχιστες περιπτώσεις που σαν ηθοποιό σε έχουν σκηνοθετήσει κορυφαίοι σκηνοθέτες της εποχής μας και έχεις παίξει σε έργα όλων των μεγάλων συγγραφέων. Όλο αυτό σε έχει κάνει απαιτητικό; Θεωρείς πως έχεις γίνει εκλεκτικός ή λίγο snob;
Είναι αλήθεια ότι έχω δουλέψει με πάρα πολλούς σημαντικούς σκηνοθέτες. Αυτό με έχει κάνει, θέλω να πιστεύω, πιο ανοιχτό παρά κλειστό. Οι απαιτήσεις που έχω από τον εαυτό μου και τους άλλους δεν με εμποδίζουν αλλά με ωθούν να δοκιμάσω καινούργια πράγματα. Σνομπ καθόλου, εκλεκτικός ναι. Γενικά πάντως είμαι υπέρ του να «σπάει ο πάγος».
Πέρα από το γεγονός ότι είναι η δουλειά σου, στις “Άγριες Μέλισσες” γιατί έπαιξες;
Ήταν μια πολύ καλή συγκυρία. Η πρόταση από την Μιράντα Ρωσταντή και τον Λευτέρη Χαρίτο ήρθε την κατάλληλη στιγμή μέσα στο καλοκαίρι. Ο «Αμφιτρύωνας» στο φεστιβάλ Αθηνών σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, έχει ακυρωθεί λόγω των μέτρων, υπήρχε χρόνος, ο ρόλος του Ερρίκου Θανόπουλου είχε πολύ ενδιαφέρον- οι σκηνές στο δικαστήριο με δελεέασαν… Ήταν τελικά μια θαυμάσια «συνάντηση» με όλους αυτούς τους εκλεκτούς συνάδελφους και φίλους.
Το ότι κάνεις τον δικηγόρο του Δούκα Σεβαστού – που δεν είναι συμπαθής ρόλος, και αυτόματα σε κάνει και σένα κάπως αντιπαθή, δεν σε απασχόλησε καθόλου;
Δεν μπαίνω σε τέτοιες λογικές. Το θέμα είναι ο ρόλος να παρουσιάζει ενδιαφέρον. Να μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα θετικά ή αρνητικά σε μένα πρώτα και κατά συνέπεια στους θεατές.
Ο κόσμος τι σου λέει στο δρόμο;
Υπάρχουν πάρα πολλές αντιδράσεις. Για παράδειγμα, τις προάλλες, κάποιος στο φανάρι από το διπλανό αυτοκίνητο, με συνεχάρη και μου ζήτησε να αναλάβω την υπόθεσή του σε ένα δικαστήριο που είχε, γιατί ο δικηγόρος του δεν τα πήγαινε καλά (γέλια)
Έχεις και δύο κόρες, από την μεριά τους, τι μαθαίνεις; Τι τους λένε στο σχολείο οι συμμαθητές τους για τις “Μέλισσες” και για σένα;
Πολλές συμμαθήτριές τους ζητούσαν επίμονα (και κατά παραγγελία της μητέρας ή της γιαγιάς τους) να τους δώσουμε πληροφορίες για την εξέλιξη. Αυτό βέβαια δεν το ξέραμε, άλλωστε οι κόρες μου δεν βλέπουν Μέλισσες.
Επίσης είσαι από τις λίγες περιπτώσεις ηθοποιών που εξελίσσονται σε σκηνοθέτες. Το θεωρείς σαν κάτι φυσικό ή υπάρχει μια επιπλέον ανάγκη για να σκηνοθετήσεις;
Αρκετοί ηθοποιοί στην ωριμότητά τους δοκιμάζονται και στην σκηνοθεσία. Άλλοι με επιτυχία και άλλοι όχι. Εμένα πάντως από τα πρώτα κιόλας βήματά μου ως ηθοποιός με ενδιέφερε και με απασχολούσε η συνολική κατασκευή της κάθε παράστασης.
Μια και μιλάμε για το oroskopos.tv, θα ήθελα την γνώμη σου για την αστρολογία…
Οι αστρολογικές συζητήσεις είναι μια ακόμα γλώσσα επικοινωνίας που σου επιτρέπει να εκφράσεις έμμεσα αλήθειες, να σχολιάσεις, να κριτικάρεις, να φλερτάρεις … Όμως δεν θα καθόριζα ποτέ το τι θα κάνω, με ποιον και πότε θα το κάνω από την όποια σύνοδο των πλανητών. Η αστρολογία βασικά με διασκεδάζει. Η αστρονομία με συναρπάζει.
Αν σου έλεγα ότι πρέπει να παρατήσεις οπωσδήποτε ένα από τα δύο, τι θα διάλεγες ν’ αφήσεις, την υποκριτική ή την σκηνοθεσία;
Πρόκειται για συγκοινωνούντα δοχεία. Μου προσφέρουν όμως διαφορετικών αποχρώσεων εμπειρίες και ηδονές. Η άμεση πάντως επαφή που έχεις ως ηθοποιός με τον κόσμο είναι αναντικατάστατη.
Και η κλασσική ερώτηση. Βάλε μου σε μια σειρά ανάλογα με τι προτιμάς: Θέατρο, τηλεόραση, σινεμά.
Η σειρά αυτών των τριών λειτουργιών, εναλλάσσεται ως αξία και προτίμηση μέσα μου κι αυτό είναι ευχάριστο και ανανεωτικό. Και οι έξι δυνατοί συνδυασμοί είναι μέσα στο παιχνίδι. Προσθέτω άλλη μία δυνατότητα καλλιτεχνικής έκφρασης: Το Συγγραφικό έργο. Έχει αρχίσει εδώ και χρόνια να μου χτυπά την πόρτα, αλλά είναι ακόμα μια σχέση μου μυστική.
Ποια από τις ταινίες που έχεις παίξει θεωρείς την καλύτερη σου;
Το «Θα το μετανιώσεις» της Κατερίνας Ευαγελάκου ήταν μια ωραία ταινία (με πολλά βραβεία στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης). Η μικρού μήκους «Βροχή», του Σύλλα Τζουμέρκα, βραβευμένη επίσης, στην Δράμα, ήταν ένα από τα πρώτα σημαντικά δείγματα γραφής του Σύλλα.
Τις ελεύθερες ώρες σου ασχολείσαι και με κάτι άλλο εκτός από πράγματα της δουλειάς σου; Σ’ αρέσει να μαγειρεύεις, να μαστορεύεις, να ασχολείσαι με τα φυτά ή να κάνεις κάποιο σπορ;
Εξελίσσομαι στην μαγειρική (γέλια) και η καραντίνα με βοήθησε. Μπήκαν καινούργια πιάτα στο μενού. Μ’ αρέσει το μπάσκετ (προς το παρόν απαγορεύεται), το τένις, το κολύμπι… Τα επιτραπέζια με τα κορίτσια είναι σχεδόν σε καθημερινή βάση.
Την εποχή του εγκλεισμού μας τι σου λείπει περισσότερο; Μια καλή συναυλία, ένα δείπνο με την παρέα σου σε εστιατόριο ή μια ανέμελη οικογενειακή εκδρομή;
Μια εκδρομή στην ορεινή Κορινθία θα είναι από τις πρώτες μας αποδράσεις μετά την απελευθέρωση. Ένα σινεμά επίσης και μετά ένα ωραίο γεύμα με φίλους.
Σ’ ευχαριστώ και ελπίζω να σε συναντήσω στο θέατρο, μόλις λήξουν τα μέτρα. Θέλω να δω την “Κληρονομιά”, που φαντάζομαι θα έχει πολύ πλάκα.
Θα χαρώ πολύ να συμβούν αυτές οι συναντήσεις. Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ -μια κωμωδία αποστάσεων- δουλεύτηκε από όλους μας με μεγάλη σύμπνοια και όρεξη για επαφή. Θέλουμε να τα μοιραστούμε όλα αυτά με τον κόσμο. Σ’ ευχαριστώ.
Ένα γκριζογάλανο αστέρι που λάμπει επάνω από μια καθαρή λίμνη Η Μπέττυ Μαγγίρα είν ...
Γοητευτική, μυστηριώδης, με έντονη & δυνατή προσωπικότητα. Η Βίκυ Κάβουρα είναι ...
Ζακέτα να πάρεις… Η Φωτεινή Μπαξεβάνη είναι μια από τις πιο αγαπητές ηθοποιούς τη ...
Μια εκκεντρική φιγούρα με απίστευτο χιούμορ και ανατροπές. Τον Λάκη Γαβαλά τον γνω ...
Ανεξάρτητη φύση & λάτρης της δικαιοσύνης Ο Σπύρος Μπιμπίλας είναι πάρα πολλά χρό ...
Γοητευτική, λαμπερή με έντονη προσωπικότητα Η Χρυσηίδα Δημουλίδου προσαρμόζεται ...
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα